Darbuotojų paieškos kanalai

Darbuotojų paieška susidaro iš įvairių kanalų, kurie parenkami priklausomai nuo to, kokio tiksliai darbuotojo yra ieškoma. Tuo pačiu būtina atsižvelgti ir į darbuotojų paieškos kanaluose formuojamą darbdavio įvaizdį, t.y. ar jis formuojamas pagal įmonės darbdavio įvaizdžio politiką ir standartus. Darbuotojų paieškos pagrindiniai kanalai yra šie:

Viešoji paieška

Viešosios paieškos kanalas yra bene seniausiai naudojamas, tik jo skleidimo kanalai radikaliai kinta priklausomai nuo medijų pasiekiamumo. Šiuo metu viešosios darbuotojų paieškos kanalas apima didžiausius darbuotojų paieškos tinklapius, Linkedin bei Facebook. Paminėti taip pat galima korporatyvinius darbdavių tinklapius ir jų karjeros skiltis ar net atskiras interaktyvias kampanijas, skirtas pritraukti didelį skaičių vienos srities specialistų. Šis kanalas yra tinkama priemonė pritraukti tuos specialistus, kurių pasiūla ir paklausa yra panašaus lygio. Jei ieškoma vadovų arba retų specialistų, šis būdas yra labiau veiksmingas ne kaip tiesioginis kandidatų pritraukimas, o kaip darbdavio įvaizdžio formavimo priemonė.

Tiesioginė paieška

Bene efektyviausias darbuotojų paieškos kanalas, kuriam maksimaliai išnaudoti reikalingos itin geros ieškomo specialisto srities žinios. To reikia norint sudaryti kokybišką preliminarųjį kandidatų sąrašą, į kurį bus kreipiamasi. Tiesioginės paieškos vystymui reikia numatyti tikslią, trumpą ir informatyvią komunikacinę žinutę bei pasiruošti visą galimą techninę informaciją, susijusią su poziciją. Dirbantys ir darbo neieškantys kandidatai itin atsargiai vertina naujus darbo pasiūlymus. Dėl šios priežasties, personalo atrankos specialistui šis darbuotojų paieškos kanalas yra tikras kompetencijos išbandymas. Maža klaida čia lemia itin daug, todėl šį personalo atrankos kanalą gali efektyviai išnaudoti tik gilią patirtį ir puikią reputaciją turintys darbuotojų atrankos profesionalai.

Rekomendacinė paieška

Šis darbuotojų paieškos kanalas puikiai papildo tiesioginę paiešką. Jei pasibaigia visi tiesioginės paieškos resursai, galima kreiptis į gretimoje į ieškomą poziciją dirbančius specialistus ar vadovus bei pasiteirauti jų rekomendacijų. Naudojant šį metodą galima sulaukti kontaktų ir tų asmenų, kurių visais kitais metodais pasiekti yra neįmanoma. Visgi, šis personalo atrankos metodas niekuomet negali būti pagrindiniu, nes jis apima ganėtinai siaurą kandidatų dalį ir tikrai neparodys pilnos darbo rinkos situacijos.

Naudojant šiuos tris metodus vienu metu, galima pasiekti itin aukštą darbuotojų paieškos efektyvumą: trumpą laiką, tikslinius kandidatus ir didelį jų skaičių. Vienintelis galimas ribojantis faktorius – aukštos kompetencijos personalo atrankos specialistas. Jei jo nėra, kokybiška tiesioginė paieška nėra galima.

Mumis pasitiki