IT specialistų paieška: šviesa tunelio gale slypi detalėse

IT specialistai darbo neieško ir būtent ši kiek ironiškai skambanti frazė iš esmės atskiria programuotojų, „DevOps’ų”, testuotojų, „SysAdmin’ų” ir kitų IT specialistų paieškos procesą nuo kitų sričių specialistų paieškos. Būtent šis skirtumas lemia, kad IT specialistų paieška sąlygoja visiškai kitokius būdus, unikalias komunikacines žinutes ir kitokį kandidatų srautą.

„Įdėjome skelbimą, bet nesulaukėme nė vieno CV”

Išgirdus šią frazę iš karto tampa aišku, kad įmonė IT specialistų ieško pirmą kartą. Viešoji personalo atranka, ieškant IT specialistų, deja, yra labai neefektyvi. Žinoma, jei kuriamas produktas ar paslauga, kuri yra paremta itin naujomis technologijomis bei pats produktas yra labai gerai vertinamas ir žinomas, tokiu atveju bent kelių kandidatų galima tikėtis ir iš viešosios paieškos, bet:

  1. Niekas nenori rinktis tik iš kelių kandidatų
  2. Labai retai būna, kad įmonė absoliučiai visais atžvilgiais yra patrauklus darbdavys

Būtent dėl šių dviejų punktų tik viešoji paieška yra beviltiška priemonė IT specialistų paieškoje.

Tiesioginė IT specialistų paieška

Kantrybė:

„Headhunting’as”, „galvų medžioklė” arba tiesiog tiesioginė darbuotojų atranka yra efektyviausias būdas atrinkti IT specialistus, tačiau tam reikia labai daug kantrybės. Dažnai įmonių vidiniai personalo skyrių darbuotojai parašo 15-20 laiškų potencialiems kandidatams ir, nesulaukę atsakymo, nusivilia darbo rinka. Priklausomai nuo naudojmo „stack’o” (jo retumo) galima tikėtis nuo 5 iki 20% pasyvaus IT srities specialisto sudominimo konversijos. Taigi, blogiausiu atveju gali tekti parašyti 100 žinučių tikslinei programuotojų auditorijai norint sulaukti 5 kandidatų „taip”.

Techninės žinios

Norint suformuoti tinkamą IT specialistų atrankos auditorijos pjūvį, reikia gerai išmanyti technologinius skirtumus. Jei ieškote „Front-End” programuotojo su „React.js” žiniomis ir Jums netinka „Angular.js” žinios, turite tai įtraukti formuodami kandidatų tikslinę auditoriją. Parametrų dažniausiai būna bent keli ir juos reikia gerai įvertinti, nes kitaip rizikuojate pateikti kandidatams netinkamus pasiūlymus taip sugadindami gerą pirminį įspūdį.

Pasiūlymo patrauklumas

Jei kalbinate pasyvius kandidatus, yra daug šansų, kad jie yra patenkinti savo esamu darbu. Tokiu atveju, atlikdami personalo paiešką, turite pasiūlyti kažką daugiau, nei kandidatai turi šiuo metu. Žinoma, negalite kiekvienam pasyviam kandidatui gyvai pasakoti apie savo produktą, technologinius pranašumus ar komandos atmosferą. Sudominimui reikalingas tikslus, išsamus, įtraukiantis skelbimo turinys, kuris yra siunčiamas pasyviems kandidatams darbuotojų atrankos metu. Skelbimo turinį geriausia derinti su „CTO”, „Tech Lead’u” ir kitais techniniais komandos nariais, kurie gali padėti parengti tinkamą technologijų sąrašą, kuris bus aiškus jų būsimiems kolegoms.

Personalo atrankos proceso efektyvumas

Jei IT specialistas neieško darbo ir jam yra pasiūloma penkių etapų atrankos struktūra su užduotimi – gero geriau nelaukti. Reikia sudaryti kaip galima efektyvesnį IT specialistų paieškos ir atrankos procesą, kuris leistų taupyti kandidatų laiką ir tuo pačiu užtikrintų jų įsitraukimą bei objektyvų tinkamumo matavimą. Jei kandidatas turi tikrai išsamių kodo pavyzdžių „Github’e”, galima praleisti ir užduotį. Jei kandidatas yra aukšto lygio, tuomet labiau tinka techninis pokalbis, o ne užduotis. Reiktų būti lankstiems ir greitiems, nes kandidatai gali atsisakyti ne dėl paties pasiūlymo ar produkto, o dėl komplikuoto proceso.

Išvados

Taigi, trumpai tariant, IT specialistų paieška reikalauja daug būtent šios srities žinių. Taip pat ir technologijos bei IT specialistų poreikiai keičiasi greitai, tad ir savo įgūdžius reikia pastoviai tobulinti. Tam reikalingas pastovus IT atrankų krūvis, skirtingų pozicijos paieškos patirtis (reikia gerai žinoti, kuo skiriasi „DevOps” nuo „SysAdmin’o” ar „SRE”). Sėkmingai IT specialistų paiešką gali atlikti tik tokią specializaciją turintis personalo atrankos specialistas. Kitu atveju gali būti gaištamas laikas, netyčia klaidinami kandidatai, neužtikrinama kandidatų srauto kokybė ir pan. To nenori jokia įmonė, kuriai reikia kandidato čia ir dabar.

Įžvalgą parengė

Karolis Blaževičius

Indigroup vykdomasis partneris

Mumis pasitiki