Kam man reikalinga karjeros konsultacija?

Pardavimų specialistai dalyvauja pardavimų, klientų aptarnavimo, klientų lojalumo skatinimo mokymuose. Rinkodaros specialistai tikrai yra buvę skaitmeninės rinkodaros, vartotojų elgsenos, prekinio ženklo pozicionavimo ir kt. konferencijose. Gamybos specialistai yra tikrai girdėję lektorius kalbant apie Lean, Six Sigma, tiekimo grandinės valdymą, apribojimų teoriją. Trumpai tariant, mokymuose dalyvaujame beveik visi ir bent jau keliskart per pusmetį. Kyla klausimas – ar kada nors buvote karjeros konsultacijoje? Ar siekėte sužinoti, kaip greičiau pasiekti savo karjeros tikslus, ar apskritai žinote, kokie yra tie tikslai? Ar tai yra mažiau svarbu nei profesinių žinių kaupimas?

Kas yra toji karjeros konsultacija?

Visų pirma reiktų įvardyti, kas yra karjeros konsultantas, nes šios pareigos reikalauja dviejų skirtingų kompetencijų. Visų pirma karjeros konsultantas privalo turėti ilgą personalo atrankos patirtį. Tuo pačiu būtų idealu, jei jis ir dabar dirbtų personalo atrankos srityje. Šitaip karjeros konsultantas nebus nutolęs nuo kasdienių atrankų ir tiksliai žinos, kaip gali padėti darbo ieškančiajam greičiau pasiekti karjeros tikslus. Antra kompetencija – patirtis ir gebėjimas sistemingai perduoti informaciją darbo ieškančiam žmogui. Karjeros konsultacijos metu gaunamas ypatingai didelis informacijos kiekis. Toji informacija dažnai būna unikali ir karjeros konsultacijos dalyviui negirdėta, tad jos pateikimo aiškumas yra labai svarbus. Taigi, kai žinome, koks turi būti karjeros konsultantas, galime atsakyti į klausimą, kas gi yra karjeros konsultacija.

Karjeros konsultacija – personalo atrankos specialisto individuali pagalba darbo ieškančiam žmogui, susijusi su karjeros plano sudarymu, karjeros tikslų nustatymu, praktiniais patarimais darbo paieškos proceso atžvilgiu bei viso darbo paieškos ciklo aptarimas nurodant veiksmus, kuriuos turi atlikti darbo ieškantis žmogus, norėdamas pasiekti aukščiausius karjeros tikslus.

Kaip vyksta karjeros konsultacija?

Karjeros konsultavimas vyksta gyvo pokalbio metu, kai karjeros konsultantas, pasiruošęs iš anksto, suteikia karjeros konsultaciją karjeros pokyčius planuojančiam žmogui. Įprastai pilnos karjeros konsultacijos trukmė svyruoja nuo 1,5 iki 2 val. struktūruoto pokalbio. Karjeros konsultacijoje dalyvaujantis žmogus gali paruošti tam tikrų jam rūpimų klausimų, tačiau patyręs karjeros konsultantas privalo visus klausimus pats išnagrinėti be žmogaus pagalbos. Trumpai tariant, karjeros konsultantas privalo suteikti konsultacijos dalyviui visus jam reikalingus patarimus net pastarajam neklausinėjant. Karjeros konsultacijos metu aptariama visa CV struktūra ir turinio rekomendacijos, viešosios informacijos apie kandidatą svarba, pokalbio struktūra ir galimos atsakymų į klausimus formos, veiksmai po darbo pokalbio. Taip pat yra aptariami kandidato finansiniai lūkesčiai, rinkos galimybės lūkesčių atžvilgiu, trumpalaikiai ir ilgalaikiai karjeros tikslai.

Kada reikia karjeros konsultacijos?

Jei planuojate ieškoti naujo darbo ar pasižvalgyti darbo rinkoje, o paskutiniame darbo pokalbyje buvote prieš pusmetį – jau būtų naudinga apsilankyti karjeros konsultacijoje ir atnaujinti žinias. Jei pokalbiuose dalyvaujate, tačiau galutiniame etape nepavyksta – reiktų karjeros specialisto pagalbos, nes toliau taip dalyvaudami galite sugaišti daug laiko be jokio rezultato. Žinoma, jei siunčiate CV ir svajonių pozicijos būna užimamos ne jūsų, o kitų kandidatų – jums tikrai reikia karjeros konsultanto pagalbos.

 

Norite sužinoti daugiau? Susisiekite