Vadovų atrankos kompaniją besirenkant – ką reikia žinoti?

Vadovų atrankos kompanijos pasirinkimas yra didžiulė atsakomybė, nes nuo šio sprendimo priklauso tolimesnis bendrovės vadovų grandies formavimas.

Strateginis partneris

Į personalo atrankos paslaugų įmonę reikia žvelgti kaip į strateginį partnerį. Strateginis partneris, skirtingai nei tik paslaugos teikėjas, ne tik laukia poreikio iš kliento, tačiau kartu su klientu jį formuoja. Klientas vadovų atrankos kompanijai gali išsakyti problemą, su kuria susiduria aukščiausio lygio vadovų grandyje, o kaip šią problemą išspręsti turi pasiūlyti  atrankos partneris. Aptariant kiekvieną naujai ieškomą vadovo poziciją, atrankos partneris, turi pateikti detalią informaciją apie reikiamos darbo rinkos dalies vadovų lūkesčius, jų atlygio rėžius ir jų reikalavimus darbdaviui. Klientas kaskart turi gauti visą reikiamą informaciją ne tik, kaip bus ieškomas vadovas, tačiau ir kokius papildomus tikslus galima pasiekti prie standartinės vadovo pozicijos pridėjus tam tikrus reikalavimus ir pasirenkant tinkamesnę vadovų paieškos kryptį.

Pažangiausia metodologija

Vadovų atrankas vydanti kompanija privalo turėti specializuotą atrankos metodologiją. Bendra atrankos metodologija atrenkant vadovus nėra efektyvi. Jei atrankos kompanijos projektų vadovas gali aiškiai pagrįsti visą paieškos procesą ir motyvuoti, kodėl pasirinkta būtent tokia metodologija, vadinasi atrankos kompanija tikrai specializuoja savo paslaugas šioje srityje. Metodologijoje turi atsispindėti atrankos kompanijos pažangumas taupant atrankos laiką, pateikiant tiksliausius kandidatų pristatymus, tarpininkaujant derybose su kandidatais.

Kandidatų paruošimas

Tinkamas kandidatų paruošimas pirmajam pokalbiui su klientu yra atrankos kompanijos tikslas. Kandidatai turi realistiškai vertinti poziciją, būti supažindinti su ankstesne pozicijos istorija, su keliamais KPI bei kita vadovų grandimi. Taip išvengiama klientų laiko gaišimo kandidatų atsisakymo atveju ir klientai gali iškart supažindinti būsimą vadovą su lūkesčiais, ilgalaikiais tikslais, iššūkiais ir pan. Visa kita informacija kandidatui jau būna pateikta, todėl klientui nereikia atlikti supažindinimo užduoties, nes tuo jau pasirūpino atrankos kompanija.

Specifinės srities žinios

Atrankos kompanija privalo klientui suteikti galimybę dirbti su projektų vadovu, kuris yra ieškomos srities žinovas. Jei vyksta finansų departamento direktoriaus arba gamybos srities bendrovės generalinio direktoriaus paieška, atrankos kompanija privalo turėti šios srities darbo rinką išmanantį projektų vadovą. Tokiu atveju kandidatų sąrašas bus sudaromas itin tiksliai, o darbdavys bus informuotas apie visas įmanomas paieškos galimybes. Taip kandidatas gauna galimybę ne tik susipažinti su ieškoma vadovo pozicija, bet ir padiskutuoti su atrankos kompanijos projektų vadovu.

Mumis pasitiki