Darbdavio įvaizdis rūpi ne visiems prekybininkams

Į Lietuvos rinką ateinantis naujas stambus dalyvis – mažmeninės prekybos tinklas „Lidl“ – rinkos senbuviams daro spaudimą ne tik kaina, bet ir stipriu darbdavio įvaizdžiu. Pirmoji išorinio darbdavio įvaizdžio komunikacijos ėmėsi bendrovė „Rimi Lietuva“.

„Lidl“ yra pirmasis ir vienintelis mažmeninės prekybos tinklas Lietuvoje, kuris nuo pat paskelbimo apie tinklo pradžią Lietuvoje plėtoja tendencingą darbdavio įvaizdžio kampaniją, sako Karolis Blaževičius, darbdavio įvaizdžio agentūros „Chorus“ vykdomasis direktorius.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Lidl“ viešai deklaruoja EVP (angl. – Employee Value Proposition), kviečia tiesiogiai susipažinti su Lietuvos biuro darbuotojais filmuota medžiaga, turi išsamiausią karjeros skiltį internetinėje erdvėje. Lietuvoje veikiantys mažmeninės prekybos tinklai tokių žingsnių neatliko per visus veiklos metus, tad nesunku nustatyti, kas laimi kovą dėl išorinio darbdavio įvaizdžio komunikacijos. Tik šių metų balandžio viduryje pirmą kartą didžiųjų mažmeninės prekybos tinklų istorijoje Lietuvoje dienos šviesą išvydo darbdavio įvaizdžio TV klipas. Pirmasis žingsnį žengė prekybos tinklas „Rimi Lietuva“, – teigia p. Blaževičius. Anot jo, kiti Lietuvos mažmeninės prekybos darbdaviai per atlaidžiai žiūri į „Lidl“ kaip darbdavio grėsmę.

Gresia pralaimėti

„Visi tyliai ruošiasi konkurento atėjimui ir peržiūri produktų asortimentą, prekių kainas ar net keičia parduotuvių koncepciją iš esmės („Norfos“, „Iki“ prekybos tinklų atvejai), tačiau telkiantis tik į kovą dėl pirkėjų gresia pralaimėti kovojant dėl darbuotojų, pabrėžia p. Blaževičius.

Mažmenos tinklų atstovai teigia nesvarstantys galimybės, kad „Lidl“ pervilios jų darbuotojus, tačiau pakalbinti prisipažįsta, kad savo darbdavio strategijas šiek tiek koreguos: „Norfa“ žada mokėti didžiausius atlyginimus, „Iki“ – apdovanoti už lojalumą, o „Maxima“ – 10% didinti atlyginimus ir toliau juos mokėti laiku. „Vadinasi, dėl perviliojimo galimybės neramu visiems, tik planuojami pakeitimai toli gražu neprilygsta sąlygoms, kurias būsimiems darbuotojams žada konkurentas iš Vokietijos. Taigi sakydami, kad grėsmės nemato, tinklai akivaizdžiai nenori veltis į atvirą konfrontaciją su „Lidl“ dėl darbuotojų“, – mano p. Blaževičius.

Pašnekovo teigimu, iki šiol nebuvo didelio skirtumo, kur dirbti kasininku, prekybos salės darbuotoju ar sandėlininku. Atrodė normalu, kad už tą patį darbą „Maximoje“ ir „Rimi“ bus atlyginama vienodai, tačiau tiksliai sąlygos nebuvo įvardijamos. Sklandė tik įvairūs pačių darbuotojų suformuoti gandai. Ir štai ateina „Lidl“, žada mokėti už kiekvieną viršvalandžio minutę, trūkumų iš algos neišskaičiuoti, kasininko valandinį užmokestį mokėti didesnį nei rinkos vidurkis ir net tiksliai įvardija, kokio dydžio. Aiški komunikacija apie darbo sąlygas „Lidl“ poziciją darbo rinkoje sustiprina. Atvirai deklaruodamas tai, apie ką konkurentai linkę nutylėti, „Lidl“ įgauna pranašumą žmonių pasąmonėje ir užtvirtina sąžiningo darbdavio įvaizdį.

Pilnas straipsnis „Verslo žiniose“

2016-05-01