Geidžiamiausių darbdavių gretos sumažėjo perpus

Šiuo metu vykstantys Geidžiamiausio darbdavio rinkimai įgauna pagreitį. Šiandien įvyko pirmosios atkrintamosios, po kurių paaiškėjo, kuriems darbdaviams geriau už kitus sekasi formuoti savo išorinį darbdavio įvaizdį.

Mažosios įmonės konkuruoja dėl to paties titulo, tačiau jų požiūris į darbdavio įvaizdžio formavimą labai skiriasi, sako Karolis Blaževičius, „Indigroup“ paslaugų grupei priklausančios darbdavio įvaizdžio agentūros „Chorus“ partneris.

Į Geidžiamiausio darbdavio rinkimų finalą patekusių darbdavių bendrame aąraše yra bendrovių, kurios Lietuvoje neformuoja darbdavio įvaizdžio išorinėje erdvėje. Tai yra „Mineraliniai vandenys“, „Mediacom“, „Ambervest“, „Kopa“ „Legal Balance“ ir „ACC distribution“, „Nortal“, todėl natūralu, kodėl šios bendrovės neįveikė pirmojo balsavimo etapo.

Juditos Grigelytės nuotr.

Juditos Grigelytės nuotr.

„Aktyviausios bendrovės: „Ruptela“ ir „Vinted“ išsiskiria aktyviausia darbdavio įvaizdžio komunikacija. „Ruptela“ darbdavio įvaizdį formuoja tiek savo karjeros skiltyje, tiek socialiniuose tinkluose, tiek žiniasklaidoje. „Vinted“ vienija tarptautinę komandą ir yra orientuoti į B2C klientus, todėl bendrovės darbdavio įvaizdžio komunikacija yra iš dalies integruota į jų komercinę veiklą. Tai yra brandaus požiūrio į darbdavio įvaizdį pavyzdys, kuris Lietuvoje yra gan retas. Įdomų sprendimą pasirinko „Callcredit Operations“, neturinti oficialaus tinklalapio Lietuvos biurui, tačiau visą komunikaciją skyrusi „Facebook“. Analizuojant mažųjų šešioliktuką vis dar pastebima, jog komunikuojant socialiniuose tinkluose klientams, dažnai pamirštami darbuotojai. Tai patvirtina „Tele2“ komunikacija, kuri yra aktyvi, tačiau neformuojanti darbdavio įvaizdžio socialiniuose tinkluose“, – komentuoja p. Blaževičius.

Didžiųjų bendrovių šešioliktukas gerokai aktyvesnis darbdavio įvaizdžio formavime. Neaktyvių darbdavio įvaizdžio išorinėje komunikacijoje čia tik keletas: „Švyturys – Utenos Alus“, „SEB Bankas“, „Thermo Fisher Scientific“. „Taip pat pasyvią darbdavio įvaizdžio politiką Lietuvoje pasirinko ir IKEA (Felit). Bendrovė komunikuoja pasyvias žinutes, kurios yra bendros ir suformuotos centrinės IKEA. Kur didžiausia konkurencija, ten ir didžiausias dėmesys darbdavio įvaizdžiui: „Danske Bank“, „Adform“, „Transcom“, „Bitė Lietuva“, „Atea“, „Barclays“, „Swedbank“, „CSC Baltic“. Aiškiai matoma, jog šios bendrovės jaučia konkurenciją dėl specialistų ir investuoja į jų pritraukimą“, – komentuoja p. Blaževičius.

Iš bankų ir IT bendrovių išsiskiria „Girteka Group“ darbdavio įvaizdžio komunikacija, pastebi ekspertas. „Logistikos sektoriuje darbdavio įvaizdžio komunikacijos prasme ši bendrovė stipriai lenkia konkurentus Lietuvoje“, – sako jis.

Anot p. Blaževičiaus, didelės įmonės – didelės problemos su darbdavio įvaizdžiu. „Bene pagrindinė problema yra supanašėjimas. Šiuo metu daug stambių bendrovių Lietuvoje, ypač tų, kurios vilioja IT specialistus, formuoja panašų darbdavio įvaizdį ir ilgainiui šių veiksmų efektyvumas krenta. Ilgalaikis sprendimas turi būti atspindintis bendrovės vidinę kultūrą ir pakankamai unikalus, kad bendrovė įgytų identitetą kaip darbdavys. Taigi, didiesiems svarbu iš anksto susirūpinti savo išskirtinumu ir vystyti unikalius komunikacinius veiksmus“, – pataria jis.

Pilnas straipsnis „Verslo žiniose“

2016-06-01