„Lidl“ gerina viso sektoriaus darbdavio įvaizdį

2016 11 21

Darbą prekybos tinkluose įprasta suvokti kaip kasininko, pardavėjo, salės darbuotojo. Tiesa, tokių pareigų mažmeninės prekybos tinklai siūlo tikrai daug. Kita vertus, pagrindiniai maisto prekių mažmenininkai yra didžiulės bendrovės, sukuriančios tūkstančius pačių įvairiausių darbo vietų. Tad jiems pozityvus darbdavio įvaizdis reikalingas kaip oras ir vanduo. Šios srities pokyčius sektoriuje lėmė „Lidl“ atėjimas į Lietuvą.

Darbdavio įvaizdis – pokyčiai tarp prekybos lyderių

Prieš 1,5-2 metus nei vienas iš didžiųjų tuo metų šalyje veikusių prekybos tinklų darbdavio įvaizdžiui formuoti neskyrė nė menkiausio dėmesio. Šios srities komunikacija buvo palikta esamiems ar buvusiems darbuotojams, iš kurių gerą žodį apie darbdavį išgirsti tikrai vargiai įmanoma. Netikite? Kada paskutinį kartą girdėjote vieno ar kito prekybos tinklo darbuotoją, garsiai besidžiaugiantį nusisekusia darbo diena? Kada paskutinį kartą tokį įrašą matėte socialiniame tinkle?

Jei žmogui tekdavo apsispręsti, kurį prekybos tinklą rinktis darbui, jis galėdavo kliautis juose dirbusių pažįstamų nuomonėmis arba gandais. Jei tokių pažįstamų neturėdavo, galėdavo, tarkime, atsižvelgti į tai, kad kažkuris prekybos tinklas yra užsienio ar vietos kapitalo, o tada pagal asmeninę patirtį vertinti, gerai tai ar blogai.

Taigi svarbu suprasti, kad kai kalbame apie darbdavio įvaizdį, komunikacija vyksta visuomet. Tik dar prieš kurį laiką patys mažmeninės prekybos tinklai jos nė nemėgino kontroliuoti. Atėjus „Lidl“ padėtis pasikeitė iš esmės.

Pokyčiai šioje srityje prasidėjo tada, kai jau tapo visiškai aišku, kad į Lietuvą atkeliauja „Lidl“. Šis prekybos tinklas nuo pat pirmų dienų labai aiškiai ir visais įmanomais kanalais kūrė darbdavio įvaizdį, aiškiai pasakė, kokią vertę siūlo darbuotojams. Pavyzdžiui, mokėti už kiekvieną viršvalandžio minutę, neišskaičiuoti trūkumų iš algos ir t.t.

Rimi sureagavo pirmieji

Iš senbuvių pirmasis sureagavo „Rimi“ prekybos tinklas, kuris su darbdavio įvaizdžio komunikacija atkeliavo į tradicinę mediją: televizijos reklamą, lauko reklamą. Po „Rimi“ ėmė reaguoti „Maxima“. Įdomu tai, kad abiejų bendrovių darbdavio įvaizdžio komunikacija gerokai skiriasi. „Rimi“ kalba tiesmukiau: ateikite dirbti pas mus, nes štai kokių privalumų turime. „Maxima“ pasirinko integruotą komunikacijos variantą ir kalba apie tai, kad jų tinkle dirba geri žmonės, kurie labai stengiasi, todėl ir jų produktai geri. Panašiai kalba ir, pavyzdžiui, IKEA. Mano nuomone, šis integruotos komunikacijos kelias yra gana paveikus.

„Palink“ valdanti „Iki“ prekės ženklu pažymėtas parduotuves ir „Norfa“ parduotuves valdanti „Rivona“ kol kas darbdavio įvaizdžio nekomunikuoja niekaip.

Prekybos tinklų pastangos formuoti teigiamą darbdavio įvaizdį, be jokios abejonės, yra „Lidl“ atėjimo pasekmė. Iki „Lidl“ ne tik nė vienas prekybos tinklas nedėjo pastangų darbdavio įvaizdžiui gerinti, nė vienas apskritai nekalbėjo apie savo darbuotojus. Tačiau užteko „Lidl“ paskelbti apie darbuotojams išmokėtas premijas, ir „Rivona“ išplatino pranešimą apie pakeltus atlyginimus.

Užteko „Lidl“ prabilti pirmam, ir kiti sektoriaus dalyviai suprato, kad tylėti nebėra prasmės. Nes tas, kuris tyli, šiuo atveju pralaimi. Galima sakyti, kad „Lidl“ davė pirmas komunikacijos pamokas visam mažmeninės prekybos maisto produktais sektoriui.

Žvelgiant šiek tiek į ateitį, manyčiau, kad šie pokyčiai lems, jog mažmeninės prekybos maisto produktais sektorius pamažu susigrąžins padoraus darbdavio įvaizdį. Žinoma, tam prireiks laiko. Tačiau jau dabar matyti milžiniškas žingsnis pirmyn. Pirmą kartą nuo tada, kai šalyje įsitvirtino didžiosios mažmeninės prekybos maisto produktais bendrovės, imta komunikuoti, kad kasininko, salės darbuotojo kasdienis darbas yra reikšmingas, kad jis kuria vertę klientams, kad visi šie darbuotojai yra labai svarbi bendro tikslo siekiančios komandos dalis.

Taigi „Lidl“ davė svarbų postūmį ir man labai norėtųsi, kad darbdavio įvaizdis taptų aktyvios komunikacijos objektu ir kitose bendrovėse, kituose sektoriuose. Lygiai taip norėtųsi, kad reikšmingą pokytį atnešęs „Lidl“ neliktų šių procesų nuošalėje ir toliau būtų aktyvus pokyčių flagmanas.

Straipsnis publikuotas „Delfi“

Mumis pasitiki