Ar viena personalo atrankos įmonė gali išgelbėti kitos netinkamai atliktą personalo atranką?
Jei personalo atranka nevyksta taip sklandžiai, kaip buvo tikimasi, reikia ieškoti priežasčių. Būtent personalo atrankos įmonė, kuri vykdo procesą, turi geriausias galimybes identifikuoti, kodėl personalo atranka nėra sėkminga. Bet kuriuo atveju, galutinį sprendimą dėl tolimesnio personalo atrankos vykdymo turi priimti darbdavys. Sudėtingiausias klausimas tuomet tampa susijęs su kitos personalo atrankos įmonės paieška – ar kita personalo atrankos įmonė gali padėti, kur esamas partneris jau yra užstrigęs? Į šį klausimą padėti atsakyti gali esamos personalo atrankos įmonės vertinimas, kurį atlikti nėra sudėtinga. Reikia atsakyti į 4 pagrindinius klausimus:
1.Ar personalo atrankos įmonė pati identifikuoja, kad atrankos procesas nevyksta pagal planą?
Jei personalo atrankos įmonė pati savarankiškai nenurodo, jog personalo atrankos procesas nevyksta sėkmingai, tuomet tai rodo, jog arba abi pusės skirtingai suprantą gerą rezultatą, arba personalo atrankos įmonė netinkamai vertina savo pajėgumus. Įprastai nėra nieko blogo, jei pati personalo atrankos įmonė identifikuoja, kad kandidatų kiekis yra mažas. Jei problema yra suprantama personalo atrankos vykdytojo, tuomet ją galimą spręsti ir abi pusės čia turi tą patį interesą. Visgi, jei personalo atrankos įmonė nekokybiškame atrankos procese neįžvelgia problemų, tuomet tikrai verta ieškoti kito partnerio.
2.Ar personalo atrankos įmonė pati siūlo būdus, kaip pakreipti personalo atranką teisinga linkme?
Personalo atrankos procesui nevykstant pakankamai sklandžiai, personalo atrankos įmonė turi pati aktyviai siūlyti būdus, kaip situaciją pataisyti. Jei pats klientas turi inicijuoti pokyčius ar raginti personalo atrankos įmonę ieškoti sprendimo, toks procesas tikriausiai baigsis neatrinktu darbuotoju. Personalo atrankos įmonė privalo ieškoti visų būdų personalo paieškos procesui gerinti, turi tartis su klientu bei aktyviai siūlyti alternatyvius variantus, jei įprasti metodai netinka. Personalo atrankos kompaniją, kuri netinkamai atlieka paslaugą ir dar turi būti raginama ieškoti kelių paslaugos atlikimui, tikrai reikia keisti.
3.Ar personalo atrankos agentūra pateikia ataskaitas apie atliktus darbus?
Personalo atrankos įmonės paslauga yra sunkiai įvertinama, jei ji nepateikia klientui ataskaitų apie atliktus darbus. Būtent ataskaitos leidžia suprasti, kiek pastangų yra įdedama tiesioginei darbuotojų paieškai, kiek yra bendrai kandidatų ilgajame sąraše, kiek jų yra apklausta ir pan. Ataskaita gali parodyti tiek, kad personalo atrankos įmonė yra padariusi viską, ką gali, bei tiek, kad atrankos partneris dar neišnaudojo visų resursų. Jei tik laiko klausimas, kada personalo atrankos įmonė išnaudos visus resursus, tuomet verta palaukti. Jei matoma, kad resursai neišnaudojami ir darbai vyksta vangiai, reikia galvoti apie kitos personalo atrankos agentūros paiešką.
4.Ar personalo paieškos partneris yra numatęs atrankos projekto planą?
Norint įvertinti, ar atrankos planas yra vykdomas, reikia planą įdentifikuoti prieš pradedant personalo atrankos procesą. Plane gali būti nurodomas kandidatų pateikimo terminas, potencialus kandidatų skaičius, pirmųjų kandidatų pateikimo terminas, ilgojo kandidatų sąrašo dydis ir pan. Turint tokį planą yra lengviau darbdaviui, nes jis gali sekti atrankos procesą jau žinodamas, ko ir kada galima tikėtis. Jei personalo atrankos įmonė plano neturi arba planas vis keičiasi, reiktų pagalvoti apie partnerio keitimą, nes tai rodo netinkamą pasiruošimą atrankai bei nestruktūruotą jos vykdymą.