Darbuotojų atrankos įmonių vertinimas – kaip pasirinkti tinkamiausią?

Darbuotojų atrankos įmonių vertinimas – kaip pasirinkti tinkamiausią?

Darbuotojų atrankos įmonių Baltijos šalyje yra daugiau nei 50, tad pasirinkimas atrodo didelis. Net pasirinkus 10 darbuotojų atrankos kompanijų vienoje rinkoje, pvz. Lietuvoje, su visomis 10 pasikalbėti ir jas įvertinti užtruktų tikrai ne vieną dieną. Taigi, norint nesugaišti laiko renkantis, reikia numatyti darbuotojų atrankos įmonėms kriterijus. Panašiai, kaip ir kriterijai kandidatams, šie darbuotojų paieškos partnerio kriterijai padės susiaurinti ilgąjį įmonių sąrašą iki kelių, kurias bus galima kokybiškai įvertinti negaištant laiko. Dažniausiai naudojami kriterijai yra 3:

1.Darbuotojų atrankos įmonės esamų atrankų kriterijus

Šis kriterijus yra tarsi veidrodis, parodantis, kokių pozicijų ieškančios įmonės renkasi konkrečią darbuotojų paieškos agentūrą. Jei pvz. agentūra turi tik kelias IT srities atrankas, o visos kitos atrankos yra pardavimų srities, tuomet ieškant pvz. programuotojo, reiktų ieškoti darbuotojų paieškos agentūros, kuri turi solidų IT atrankų skaičių. Taip pat ir su vadovų paieškos projektais – jei jų darbuotojų paieškos įmonė turi tik kelis, vadinasi tokį partnerį reiktų rinktis žemesnio lygio pozicijų atrankai. Vadovų paiešką tokiu atveju geriau patikėti labiau šioje srityje dirbančiai darbuotojų atrankos agentūrai. Šis rodiklis puikiai parodo, kurioje srityje darbuotojų paieškos įmonė yra vertinama ir kur jos turimoms paslaugoms dar reikia daugiau kokybės.

2.Darbuotojų atrankos agentūros kainodara ir garantijos

Nors ir didelė dalis darbuotojų paieškos įmonių viešai neskelbia savo kainodaros, tačiau reikia numatyti, kokia kainodara yra tinkama. Visos darbuotojų paieškos įmonės suteiks informaciją dėl savo kainodaros el. paštu ar telefonu. Tad tikrai nereikės gaišti laiko ilguose pokalbiuose vėliau sužinant, kad būsimas partneris taiko netinkamą kainodaros modelį. Darbuotojų paieškos agentūros taiko skirtingo dydžio avansinius mokėjimus. Sėkmės mokestis kartasi būna vienas už įdarbintą kandidatą, tačiau kartais sėkmės mokestis apima ir tam tikro skaičiaus kandidatų pasiūlymo faktą. Lygiai tokia pati gali būti ir garantija – ji gali trukti 3 arba 6 mėn., taip pat gali apimti tiek kompensaciją, tiek pakartotinę nemokamą atranką. Taigi, pasirinkus tinkamą garantiją ir kainodaros modelį, galima vykdyti pokalbius tik su jau atrinktomis darbuotojų atrankos kompanijomis bei gauti tinkamus pasiūlymus.

3.Darbuotojų atrankos įmonės žinomumo kriterijus

Jei darbuotojų paieškos įmonė nėra žinoma, ji tikriausiai nebus žinoma ir kandidatams. Tai yra didelė rizika, nes kandidatai labai vertina savo konfidencialumą ir nėra linkę dalyvauti jiems nepažįstamos darbuotojų paieškos agentūros atrankose. Šis parametras yra sunkiausiai išmatuojamas, tačiau tikrai reikia atkreipti dėmesį, kiek darbuotojų paieškos įmonė yra matoma naujienų portaluose bei kiek bendrai yra viešai prieinamos informacijos apie kompaniją. Reikia vertinti tai, kad darbuotojų paieškos agentūra atstovaus darbdavį, tad jos viešasis įvaizdis ir patikimumas bus siejamas su samdančio verslo darbdavio įvaizdžiu. Taigi, nors šis kriterijus dažnai nėra vertinamas ypač rimtai, jis yra tokios pačios reikšmės, kaip ir kiti du.

Įžvalgą parengė

Karolis Blaževičius

Indigroup vykdomasis partneris

Mumis pasitiki