HR tekstų kūrimo (copywriting) kompetencija personalo atrankoje – kiek tai svarbu?

Geras personalo atrankos specialistas turi gebėti tinkamai organizuoti personalo atrankos procesą ir gebėti pasiūlyti bei pritraukti geriausius specialistus ir vadovus darbdaviui. Būtent kandidatų pritraukimo etape išryškėja ypač svarbi kompetencija, kuri, iš pirmo žvilgsnio, gali būti priskiriama prie viešųjų ryšių srities kompetencijų. Būtent ši kompetencija yra tekstų kūrimas, o dar tiksliau – HR tekstų rašymas. Yra 3 pagrindinės priežastys, kodėl ši kompetencija personalo atrankos specialistui yra ypač svarbi bei kodėl į ją verta investuoti:

1.Išorinis tekstų kūrėjas nebus kokybiškas pagalbininkas rengiant turinį personalo atrankai

Įprastai galima tiesiog perduoti darbo skelbimo teksto ir kitų personalo atrankos pardaviminių žinučių kūrimą tekstų kūrimo įmonei ar specialistui iš PR srities. Deja, teoriškai tokia tekstų kūrimo praktika galima, tačiau užima ypač daug laiko ir dažniausiai baigiasi nekokybišku rezultatu. Pvz. darbo skelbimo teksto kūrimas yra vienas svarbiausių pasiruošimo etapų personalo atrankoje, kur klaidos kaina yra ypač brangi. Geras darbo skelbimas turi būti sudarytas panaudojant darbo rinkos žinias. Reikia įvertinti kas motyvuoja specifinės darbo pozicijos kandidatus, kokių technologijų (buzzwords) jie tikisi, kaip techniškai turi būti aprašyti reikalavimai ir pan. Taigi, visų šių žinių perdavimas atskiram tekstų kūrimo specialistui (copywriter) gali užimti ypač daug laiko. Taip pat reikia įskaičiuoti ir atsiųsto teksto tikrinimą bei taisymą. Visi šie tekstų kūrimo perdavimo procesai mažina greitį ir kokybę, tad išorinis tekstų kūrėjas personalo atrankos projekte nėra tinkamas kelias.

2.Tekstų kūrimo kokybės svarba personalo atrankos projekte

Personalo atrankos projekte tekstinio turinio reikšmė yra didžiulė, tačiau paties tekstinio turinio nėra daug. Tai reiškia, kad personalo atrankos specialistui, turinčiam gerus HR tekstų rengimo įgūdžius (HR copywriting) pats tekstų kūrimas neužims daug laiko. Tuo pat metu, šių tekstų kokybė, lyginant su personalo atrankos patirties neturinčiu specialistu, bus nepalyginamai aukštesnė.

3.Personalo atrankai skirtų tekstų tipai

Įprastai personalo atrankos projekte pagrindiniai tekstai yra 2 tipų: darbo skelbimas ir su juo susijęs tekstinis turinys bei pardaviminės žinutės, kurios yra siunčiamos tiesiogiai savarankiškai atrankoje nedalyvaujantiems kandidatams. Žinoma, dar svarbu turėti ir tinkamas socialinės medijos žinutes, jei atranka yra vieša. Taigi, turinio tipų nėra daug, o tai tik įrodo, kiek turinys yra svarbus ir kokią įtaką jis gali daryti visam personalo atrankos procesui.

Taigi, jei personalo atrankos specialistui trūksta HR tekstų kūrimo patirties, kenčia visas personalo atrankos projektas. Šią kompetenciją būtina sparačiai ir kokybiškai ugdyti. Tai neabejotinai padidins personalo atrankos specialisto savarankiškumą bei leis jam individualiai atlikti visą personalo atrankos projektą nuo pasiruošimo iki tinkamo kandidato įdarbinimo.

Įžvalgą parengė

Karolis Blaževičius

Indigroup vykdomasis partneris

Mumis pasitiki