Vadovų paieška – kas užima svarbiausias roles procese?
Vadovų paieška tai procesas, kuriame gali dalyvauti daug skirtingų pozicijų dalyvių, tačiau jų vaidmuo ir vaidmens svarba skiriasi. Žinant, kokios rolės yra svarbiausios vadovų atrankoje, galima skirti papildomą dėmesį tų rolių užpildymui kompetetingais specialistais. Pagrindiniai ir svarbiausi vadovų paieškos proceso dalyviai yra 3:
1.Vadovų paieškos kompanijos specialistas arba vidinis įmonės HR specialistas, skirtas vadovo paieškai vykdyti
Samdantys vadovai formuoja reikalavimų sąrašą ieškomai vadovo pozicijai. Tuo tarpu HR vadovas yra atsakingas už sėkmingą vadovo atrankos projekto paleidimą, tačiau būtent vadovų paieškos projektų vadovas įgyvendina patį atrankos projektą. Šio specialisto vaidmuo vadovų paieškos projekte yra didžiausias, nes jis tiesiogiai bendrauja su kandidatais ir valdo visą atrankos informaciją. Vadovų paieškos ir atrankos specialisto tikslas yra surinkti informaciją iš visų vadovų paieškoje dalyvaujančių asmenų, ją susisteminti, paruošti atrankos projekto planą ir jį įgyvendinti pasiūlant tinkamiausius kandidatus. Ši grandis, nesvarbu ar tai yra personalo atrankos įmonės resursas, ar vidinis įmonės atrankos specialistas, privalo turėti patirties būtent aukščiausio lygio vadovų paieškose.
2.Samdantis vadovas arba samdančių vadovų komanda bei valdyba
Ši vadovų paieškos dalyvių grandis sprendžia, ar pateiktas kandidatas yra tinkamas užimti vadovo pareigas. Tai yra didelė atsakomybė, todėl rekomenduojama nepatikėti sprendimo dėl tinkamo kandidato vienam pagrindiniam vadovui. Komandinis kandidatų vertinimas vadovų paieškos procesui duoda daugiau skaidrumo. Taip pat kylančios diskusijos dėl kandidatų tinkamumo leidžia tiksliau identifikuoti tiek galimybes, tiek grėsmes. Valdyba arba samdantis vadovas neturi gerai išmanyti paties vadovų paieškos proceso, nes, bendradarbiaujant su vadovų paieškos kompanija, šios kompetencijos bus pilnai padengtos. Samdančių vadovų grandies pagrindinis uždavinys yra tinkamai suformuoti reikalavimus ieškomai vadovo pozicija ir numatyti sistemą, kaip bus vertinami vadovų atrankos specialisto pasiūlyti kandidatai. Ši grandis yra antra pagal svarbą projekte ir užtikrina, kad Vadovų paieška vyktų sklandžiai ir operatyviai.
3.Darbdavio personalo vadovo pareigas užimantis asmuo
Ši pozicija tuo pačiu gali būti ir antrame punkte nurodytos samdančių vadovo komandos dalis. Personalo vadovo (-ės) funkcija yra ir užtikrinimas, kad būtų teisingai atrinkta personalo atrankos kompanija arba vidinis HR specialistas bei, kad visas vadovų paieškos procesas būtų sklandus ir atneštų tinkamą rezultatą. Dažniausiai, personalo vadovas (-ė) įprastame darbuotojų atrankos procese nedalyvauja. Tačiau, aukščiausio lygio vadovo atrankos projekte įsitraukia tikrai daug. Jis taip pat dažnai atlieka ir konsultanto funkciją, skirtą samdančių vadovui komandai. Personalo vadovas, skirtingai nei įmonės akcininkas ar finansų vadovas, turi daugiau žinių apie darbo rinkos pasiūlą, kandidatų vertinimą ir jų motyvavimą dalyvauti atrankoje.