Personalo atrankos kaina – kuo ir kodėl skiriasi skirtingų personalo atrankos agentūrų kainodara?

Personalo atranka yra paslauga, kuriai dažnai yra taikoma skirtinga kainodara. Skirtinga personalo atrankos kaina kartais darbdaviams būna sunkiau suprantama, nes, keičiant personalo atrankos įmonę, reikia perprasti naują kitos personalo atrankos agentūros kainos modelį. Visgi, nors personalo atrankos kainodara skirtingose paslaugų teikėjų pasiūlymuose dažnai skiriasi, galime išskirti du bazinius personalo atrankos kainodaros modelius ir juos panagrinėti:

1.Sėkmės mokesčiu paremta personalo atrankos kainodara

Tai yra personalo atrankos ir paieškos paslaugų kainodara, kai mokama tik už jau atrinktą ir įdarbintą kandidatą. Ši kainodara dažniau yra taikoma žemesnio lygio personalo atrankose, kai reikia atrinkti daug žemos kvalifikacijos personalo. Sėkmės mokesčiu pagrįsta personalo atrankos kaina nebūtinai yra mažesnė, nes bendra kaina už įdarbintą kandidatą gali net ir viršyti bendrą avansu pagrįstos kainodaros kainą. Šis sėkmės mokesčiu pagrįstas personalo atrankos apmokėjimas tiesiog nurodo mokėjimų už paslaugas pasiskirstymą, kai personalo paieškos pradžioje nėra visiškai jokių mokėjimų, o visa suma yra sumokama tik įdarbinus atrinktą kandidatą.

Sėkmės mokesčiu paremtos personalo atrankos kainodaros pliusai:

  • Nėra jokios rizikos, kad apmokėjus avansą, nebus įdarbintas tinkamas kandidatas. Ši kainodara iš esmės yra palanki darbdaviui, kuris nemoka jokių mokesčių už personalo atrankos įmonės paslaugas kol negauna tinkamo rezultato.

Minusai:

  • Šį personalo atrankos kainodaros modelį dažniausiai taiko rinkoje mažiau žinomos personalo atrankos agentūros, kurios neturi pasitikėjimo iš darbdavių. Taikydamos šį agresyvų kainodaros modelį, tokios personalo atrankos agentūros tikisi pritraukti klientus ir įrodyti savo paslaugų kokybę. Deja, dažnai trumpesnė patirtis lemia, kad tokios personalo atrankos paslaugos nepasižymi aukšta kokybe.
  • Šis personalo atrankos modelis neužtikrina personalo atrankos agentūros dedikuotų paslaugų darbdaviui teikimo. Taip yra todėl, kad personalo atrankos įmonės, taikydamos šį kainodaros modelį, turi ypač didelį klientų skaičių ir dėl to paskirsto kandidatus ne vienam, o keliems ar keliolikai klientų. Tikintis dedikuotos personalo atrankos paslaugos, toks darbo principas nėra tinkamas.
  • Tokia kainodara lemia ypač žemus įsipareigojimus klientui. Klientas, matydamas, jog personalo atrankos įmonė nepasiūlo kandidatų ar pasiūlo netinkamus kandidatus, neturi teisės reikšti pretenzijų dėl nekokybiškos paslaugos, nes už paslaugą nėra nieko sumokėta.

2.Avansu ir sėkmės mokesčiu paremta personalo atrankos kaina

Tai yra personalo atrankos ir paieškos agentūros taikoma kainodara, kai už paslaugą mokama dviem dalimis. Pirmoji dalis yra sumokama personalo paieškos pradžioje, o antroji– įdarbinus personalo atrankos agentūros atrinktą kandidatą. Pavyzdys: norint atrinkti gamybos skyriaus vadovą (-ę), personalo paieškos pradžioje apmokama 40% personalo atrankos kainos, o, startavus atrinktam kandidatui, apmokama likusi 60% kainos dalis. Kartais avanso ir sėkmės mokesčio kainodara būna ir kompleksiškesnė ir dalis sėkmės mokesčio paskirstoma ne įdarbinus jau atrinktą kandidatą, o pasiūlius pvz. 3 atrinktus kandidatus. Taip pat kiek rečiau pasitaiko personalo atrankos agentūrų, kurios dalį apmokėjimo nukelia praėjus įdarbinto kandidato išbandymo laikotarpiu (įprastai tokios personalo atrankos agentūros netaiko pakartotinės nemokamos personalo atrankos garantijos).

Avansu ir sėkmės mokesčiu paremtos personalo atrankos pliusai:

  • Personalo atrankos įmonė, gaudama avansinį mokėjimą, įsipareigoja tam tikrą laiką vykdyti darbuotojų paieškos procesą. Tai yra pliusas lyginant su sėkmės mokesčio kainodara, kai, nemokant avansinio mokėjimo, personalo atrankos agentūros įsipareigojimai darbdaviui yra minimalūs.
  • Personalo atrankos apmokėjimas paskirstomas tolygiau ir nereikia vienu metu atlikti viso mokėjimo.
  • Įprastai šį kainodaros modelį taikančios personalo atrankos agentūros užtikrina aukštą paslaugų kokybės lygį, nes visi jų turimi klientai renkasi paslaugas apmokėdami avansinį mokėjimą. Tai rodo, jog rinkoje tokios personalo atrankos paslaugos yra vertinamos aukščiau nei tik sėkmės mokesčiu dirbančių personalo atrankos įmonių paslaugos. Aukštas rinkos pasitikėjimas įprastai parodo, jog pirkdami šias personalo atrankos paslaugas, galite tikėtis aukščiausios kokybės.

Minusai:

  • Rizika, jog sumokėjus avansinį mokestį už personalo paiešką, nebus atrinktas ir įdarbintas kandidatas. Žinoma, tokiu atveju nebus mokamas įdarbinimo mokestis, kuris įprastai sudaro didesnę kainodaros procentinę dalį. Būtent dėl šios rizikos rekomenduojama rinktis personalo atrankos įmonę, kurios taikomas avansinis mokestis neviršija 50% bendros personalo atrankos kainos, ir, dar geriau, jei jis sudaro 40% ar dar mažiau. Tokiu atveju yra mažinama nesėkmingos personalo atrankos su sumokėtu avansu rizika.

Kuris apmokėjimas už personalo atranką yra geresnis?

Nėra vienareikšmiško atsakymo, tačiau apibendrinant galima teigti, jog sėkmės mokesčiu pagrįsta kainodara turėtų būti palankesnė verslui, kuris ieško daug ir neaukštos kvalifikacijos darbuotojų. Tokiu atveju nėra reikalinga itin aukšta personalo atrankos paslaugų kokybė. Jei ieškomas aukštos kvalifikacijos specialistas ar vadovas, rekomenduojama rinktis subalansuotą personalo atrankos kainodaros su avansiniu mokėjimo principą. Tokiu atveju galima tikėtis aukštos kokybės ir didelio skaičiaus tinkamų kandidatų per trumpą laiką.

Taip pat gali būti aktualu: vadovų paieška

Įžvalgą parengė

Karolis Blaževičius

Indigroup vykdomasis partneris

Mumis pasitiki